Hvis jeg havde mere tid….

Expat-liv, Frankrig, Jul

Radiostilheden herinde skyldes en masse nye ting der lige er sket oveni hinanden og at jeg derfor ikke har haft så meget tid som før til at opdatere bloggen.

Paris er blevet udsat for det mest forfærdelige terrorangreb i nyere tid, hvilket selvfølgelig er skræmmende når man bor tæt på Paris og ofte færdes der. Vi har endnu ikke helt forstået hvordan det har kunnet ske, og hvad det kommer til at betyde for Frankrig, for franskmændene og for vores hverdag, at bo i et land som er terrormål for IS.

På den mere positive side, er jeg endelig begyndt at få respons på al min jobsøgning og det tager en del tid lige p.t. Jeg håber at det snart kaster noget af sig 🙂

Uheldigvis har jeg ikke haft tid til at tage ud og opleve i et stykke tid, men jeg drømmer om alle de ting jeg igen skal lave, når tiden og overskuddet vender tilbage. Jeg har derfor fundet noget inspiration til hvad jeg kunne lave, hvis blot jeg havde mere tid 😉

  • Besøge Ikeas pop-up restaurant,
    med det mundrette navn ”MUMS” i Paris. Konceptet er en pop-up butik med salg af Ikeas madvarer, som knækbrød, peberrodssovs, hyldebærsaft og den slags, foruden et atelier hvor man kan style sin mad og en lille udstilling om
    svenskerne. Det lyder som et must-see.
  • Julemarkedet i den danske kirke. Frederikskirken i Paris holder hvert år et julemarked, hvor de lover smørrebrød, glögg og strikkede nissser, stearinlys og hygge. Jeg elsker julehygge, så jeg må og skal afsted for at få tanket op på dansk hygge. Bonus: den svenske og norske kirke holder ligeledes julemarkeder, så hvis man er ekstra jule-trængende, kunne det være en mulighed 🙂

    julemarked

    Billede fra gruppens facebookside

  • Besøge Paris efter den 18. november ( i dag), når julelysene på Champs-Élysées bliver tændt. Jeg ser mig selv slentre rundt i smukke oplyste gader, med en varm crêpe. Jeg forestiller mig at det er et smukt syn, som vil gøre Paris endnu mere lysende og fin. Virkeligheden er nok at der er en hulens masse mennesker og en lidt hektisk stemning 😉 Vi må se. Jeg drømmer også om at kunne tage til Disneyland og opleve julestemninger i parken, som jeg forestiller mig er noget helt særligt.
  • disneyeiffelt

    pint

    Alle billederne er fra Pinterest

  • Købe julegaver!! Og kun gaver som kan være i en kuffert. Flybilletterne til Danmark er heldigvis bestilt, så vi mangler kun at købe gaverne. Jeg håber at folk ønsker sig små ting, ellers må jeg have en særlig gave-kuffert med mig.

 

Hvis man er til mere jul i Paris, kan jeg kun anbefale Louise Sandagers blog, ”Mit Paris”, hvor hun netop har skrevet et indlæg om Paris i juletiden og hvad man kan opleve.
à bientôt – Helene

Skriv en kommentar